Ajasta Ajattomaan| 8∞G |
Hiljaisuuden
Linna
Tuohon Hiljaisuuden Pihaa jo tutustuttiinkin. Siellä tavattin myös Narri, joka toimiin täällä oppaana, ja jokin kummallinen Ylin valvoja. Narri virassaan -"No, nyt kun on jo vähän tutuiksi tultu, niin matkaa kannattaa jatkaa. Tuossa Hiljaisuuden Linnassa on virallisempi Vastaanotto tälle alueelle. Sinne pääsette tuosta Linnan ovesta. Menkää sinne ja koputtakaa oveen. Siellä saatte tärkeää tietoa, miten täällä matkaa voi jatkaa." ![]() Ovella -"Koala, haluatkos sinä koputtaa?" -"... juP!" ... tump tump tump -" ? ... eihän toi sun tassus ääni kuulu mihinkään, annas jos minä, kuitenkin." -"Höh!" PUMP PUMP ! -.. että tälleen se pitää." -" ... sä vaa kaks..." -" .. noo, sieltä taitaa jo joku ... eiku, katos vaa .. ovi aukesikin jo itekseen. Kumma paikka." Eteen avautui Linnan ensi sali jossa
on hiljainen tunnelma - ja monia ovia Suoraan
edessä on suuri ovi erityisen kutsuvana ... ![]() -"Tuuksä sielt .. vai, mikä sul maksaa?" -"Tullaan tullaan, älä nyt hosu .. kyllä me ehditään." Sinne nyt vain rohkeasti oveen koputtamaan -"Koputa sä .. ku kerra osaat." ehdotti koala. -"Okei." KOP KOP KOP -"... miks-sä nys-sit kolme?" Ovi avautui vastaanottohuoneeseen. Huoneessa istuu pöydän ääressä viehättävä nuori nainen. Vastaanotto ![]() -"Sisään vaan, kulkijat. Kuulin että olette tulossa." -"Moltii ekat." koala jo ehti aloittaa. -"Niin, minä kuulin siitä. Hyvä kun tulitte, nainen jatkoi. -"Minä olen tämän alueen Vastaanottaja, nimeni on Caterina, tämän Linnan emäntä. Nyt voimme yhdessä hieman jutellla, että mikä tämä paikka oikein on, ja miten täällä toimitaan. -"Me vaa eksytii tänne .. ei me oltu tulossa, mutku toi portti ...", koala yrittää aloittaa. -"Niin, mukava tavata ja kuulla lisää tästä paikasta. Minä olen Kulkuri, ja tämä toinen matkalainen on koala. Ja kuten tuo koala jo ehtikin aloittaa, että me oikeastaan vain eksyttiin tänne, mutta ... tämä kaikki vaikuttaa mielenkiintoiselta. Ja upealtakin. Ja kyllä, jotenkin vähän ... salaperäiseltä. Missä me oikein ollaan?" Linnan nuori emäntä katsoo lempeästi uusia vieraitaan. Edessään pöydällä hänellä näkyy olevan Aluetta kuvaava kartta. Caterina - Linnan Emäntä -"Niin, tervetuloa vaan. Tämä on Hiljaisuuden Linna", hän aloittaa, ja pyytää kulkijoita istahtamaan eteensä pöydän ääreen. -"Minä toimin tässä hetken oppaana, ja kerron Teille hieman tästä Linnasta, ja vähän muustakin, miten täällä Linnassa toimitaan ja miten matkaa jatketaan tästä ensimmäisestä salista. Ja vielä siitäkin, mitä kaikkea voi olla odotettavissa, kunhan nyt täällä alueella edetään. -Tuolla Linnan pihalla ehdittekin jo varmaan hetken katsella ympärillenenne ja levähtää matkan rasituksista. - Jouduitteko kauankin odottamaan Linnan Portin ulkopuolella, ennen kuin portti avautui." -"Soli auki ... siit oli jo joku tullu - se Narri siel kerto. Et joku nopee .. siis se joka oli tullu." -" .. Jaa, te tapasittekin jo Linnan Oppaan, Narrin, aika veikee kavari, vai mitä. Hänen tehtävänsä on siellä autella tulijoita." -"Moltii ekat. - Ja oli siellä sit joku "ylin", semmone pieni ja pullee .. tai siis, joku pomo vissii. Se pisti meidän nimet johki paksuun kirjaan ... eikä siel muita nimii sit ollukkaa - vissii joku vieraskirja tai jotai. Ja oli siel jotku julatki. Ja juotii jotain ihme euca-juomaa, soli sen ylimmän jotai herkkujuomaa. Mut oikeesti, ei ollu kyllä kummosta. Sit vaa juteltii." -"Niin, aivan niin ... te olitte ne ensimmäiset. Ja se "pieni ja pullee on miedän Ylin Valvojamme. Hän ne juhlatkin varmaan järjesti." -"Aha ... et semmone joku vahti se sit.", koala täsmensi, "ja oikee semmoset "juhlatki" se sit. Meille." -"Mutta, ennen kuin jatkamme, kerrtokaa te nyt hieman itsestänne. Miten lähditte matkaan, ja miten jouduitte tänne vielä melko tuntemattomalle Linnalle. Ja miltä täällä mielest ..." -"Me vaa eksyttiin ku .." -"Annas koala, kun minä nyt vuorostani vähän kerron meidän matkasta, ja tänne tulosta." -"... no kerros-si." Kulkuri kuvaa lyhyesti heidän omituista matkaansa tänne Linnalle. Miten he lähtivät matkaan, ja mikä heitä kuljetti, Jotain outoa siinäkin on kyllä ollut. Hän kertoi mitä portilla tapahtui, ja mitä tuolla Pihalla tapahtui, ne juhlat ja kaikki puheetkin, tunnelmat ja nuo vastaanottajat. -"Hienoa, mukava kuulla. Keskustellaan myöhemmin vielä lisää. Mutta, asettukaa nyt tänne, ja tutustukaa rauhassa kaikkeen tässä lähellä olevaan. Tämän salin vasemmalla sivulla on teille oma huone nyt alkuun, valitkaa sieltä itsellenne jokin vapaana oleva. Olkoon se teille eräänlainen tukikohta, josta lähdette ja jonne palaatte. - Hyvää asettumista. Ja, tuo Narri voi auttaa teitä aina kun hän on täällä paikalla. Jossain vaiheessa hän sitten ohjaa teidät tuonne vähän tuolla ylempänä olevalle Raja-alueelle, jossa on heti sen Portin takana toinen Linna-alue, Arkki-Linna nimeltään. Ja sen lähellä myös mielenkiintoinen Paja . Se on tärkeä paikka . Kuulette siellä sitten niistä enemmän. -".. mikä ihmee "raja-alue" ... ja joku arkki, onkse joku laiva vai." * Seuraaava kohde matkalla on Paja-8 > |