| YKSINÄINEN KULKIJA HARMAA PORTTI MIETISKELYÄ PORTILLA -... niin, onhan tuossa tuo portti - hmmm ... vanha harmaa portti... mitähän sen takana mahtaa olla. Aika sotkuista täällä - onkohan täällä kaikki muukin pahastikin kesken. - Ai mutta ... onhan siinä joku lappu ovessa. - Jospa ihan ensin katsoisin sen." KULKIJA IRROITTAA LAPUN -No niin, katsotaanpas nyt sitten, mitä tässä lapussa oikein lukee ... hmmm ... "Kulkija kaukainen... no, tuo onkin sitten tarkoitettu ihan minulle..." |
![]() |
![]() Kas, onhan tuolla joku toinenkin lappu - tuossa muurin rakosessa. No, lukasenpa nyt senkin tässä ihmetellessä. No niin ... "Arvoisa kulkija ..." ... oho, vaikuttaa aika juhlalliselta ... |
HILJAISTA POHDISKELUA -Jaahas, että tällainen lappu. Onkohan se ollut tässä kauankin. Ja, onkohan täällä käynyt ketään muita ... mistähän sen nyt tietäisi, kun tuo porttikin on vielä kiinni. |
![]() ... no, niinpä niin, todellakin tuntematon ja sitä samaa matkalle lähdön outoutta minäkin nyt tässä vähän mietin, että mikä minutkin on nyt tänne tuonut. Ja yhtäkkiä vain reissullani ajauduin tänne - kuin ois joku outo voima kuljettanut, hän miettii itsekseen. Samalla näitä miettiessään ... kulkija palauttaa nuo lappuset takaisin paikoilleen, toisen muurin rakoseen, ja toisen tuohon oven naulaan. MUTTA ... samalla kun hän asetteli oven lappusta ... niin, "Mitä ihmettä!" hän ihan säpsähti - porttihan avautuikin hieman raolleen - ihan itsestään. -" ... Onpas tämä nyt kumma paikka! - joku kummituslinna, vai mikä." -"No, kait tuosta nyt voi vaikka vähän kurkata, kun portti kerran avautui", kulkija mietti, ja työnsi ovea, joka aukeni sisään päin. Ei se niin raskas ollutkaan , miltä se ensin näytti, hän totesi. Ja näin avautui näkymä Harmaan Portin taakse... Portista sisään >> |